پیام افراز


جنایات داعش

خرید کارت شارژ rightelrecharge

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نگاهی به فنون رزومه نویسی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    شماره عضویت
    72
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    میانگین پست در روز
    0.63
    نوشته ها
    1,522
    تشکر ها
    0
    تشکر شده 19 بار در 14 ارسال.

    نگاهی به فنون رزومه نویسی




    رزومه هویت، ارزش، قابلیت و سابقه مهارت شماست. در حقیقت بازتابی از ویژگی*ها و شخصیت شما در برگه*های رزومه نهفته است.


    آسا**ن*ترین و بهترین راه برای ابراز نیاز به شغل، ارائه رزومه یا سابقه شغلی و مهارتی است. در واقع این کار نخستین نشانه و موج مثبت برای همکاری است. در هر حال ارائه رزومه و همراه داشتن آن در شرایط مختلف آمادگی شما را در انتخاب*های شغلی*تان افزایش می*دهد و مانند سربازی که همیشه با اسلحه پر به میدان نبرد می*رود، شما نیز با همراه داشتن رزومه درهرشرایطی آماده به کار خواهید بود. رزومه معیار مشخصی دارد.

    با نگاهی اجمالی به چند رزومه قالب*های آن را به راحتی خواهید آموخت و خودتان خواهید توانست تا طبق شرایط فعلی رزومه*تان را بنویسید. برای آگاهی از محتوای رزومه و افزایش احتمال پذیرش خود نزد كارفرمایان مختلف، به نكات زیر توجه فرمایید :

    چند توصیه درباره ارائه رزومه :

    1. محتوا و قالب رزومه خود را منطبق با قوانین كشور مقصد ویرایش كنید.

    2. ممكن است رزومه شما براساس تشخیص نمایندگان و برای ارسال به كشوری دیگر احتیاج به ترجمه داشته باشد.

    3. برای اطلاعات بیشتر و اطمینان نمایندگان خارجی، از شركت*هایی كه در آن*ها سابقه*كاری دارید، تاییدیه دریافت كنید. رزومه باید در طول سال*های مختلف براساس قابلیت*ها و سوابق شما تغییر كند. نباید از یك رزومه ثابت با جملاتی تكراری برای ارسال به شركت*های مختلف استفاده شود. هرسال مطابق با مسئولیت*ها، موفقیت*ها و مهارت*های خود برسوابق كاری خود بیفزایید. این نكته را به یاد داشته باشید: هرچه میزان سوابق و مهارت*های شما بیشتر باشد احتمال پذیرش نیز افزایش می*یابد.

    4. اگر به هر دلیلی سوابق كاری شما به میزان لازم نیست، می*توانید با استفاده از استعدادها و مهارت*های دیگر، نقاط ضعف خود را بپوشانید.

    این ویژگی*ها عبارتند از :
    میزان علاقه،
    توانایی اجرای كارهای مختلف در شرایط دشوار،
    تجربه كافی در حل مسائل و مشكلات كاری،
    استفاده از مدیریتی صحیح در مواقع بحرانی،
    احساس مسئولیت،
    حسن اجرای قوانین كار،
    اخلاق و رفتار شایسته در محیط كار،
    ابراز رضایت كارفرمای پیشین،
    لوح*های سپاس و تقدیرنامه*های مختلفی كه به دلایل مختلف كسب كرده*اید،
    سوابق تحصیلی ممتاز،
    علاقه حرفه*ای شما در امور مختلف،
    استفاده از نوآوری*ها و ابداعات مختلف،
    روحیه انتقادپذیری و انعطاف*پذیری.

    همان طور كه می*دانید، سوابق كاری با مكمل*هایی كه ذكر شدند بر قابلیت*های شما درمقابل كارفرمای جدید می*افزایند و از طریق راهكارهای مناسب دیگر، مشكل سوابق كم شما را حل می*كنند.

    5. اگر سوابق كاری شما زیاد است، برای طولانی نشدن رزومه، مهم*ترین و جدیدترین آن*ها را ذكر كنید.

    6. ازپرداختن به مسائل غیرضروری مانند علاقمندی*ها و سرگرمی*ها خودداری كنید.

    7. هیچ وقت درباره شغل مورد نظرتان در رزومه چیزی ننویسید، اگر این*طور عمل كنید كارفرما خواهد فهمید كه شما مستقیما خواستار پست خاصی هستید و یا به نوعی او را مجبور به پذیرش موقعیت خاصی می*كنید.

    8. هیچ وقت در بیان استعدادها،توانایی*ها و سوابق شغلی اغراق نكنید. زیرا دیر یا زود همه چیز برای كارفرما روشن خواهد شد. با این كار نه تنها احتمال موفقیت خود را كاهش می*دهید، بلكه تصور بدی نیز به وجود خواهد آمد.

    9. هیچ وقت درباره میزان دریافت حقوق و ساعات كاری در رزومه چیزی ننویسید. مطمئنا پس ازپذیرش، كارفرما درباره ساعات كاری و شرایط پرداخت حقوق، توضیحات لازم را به شما خواهد داد.

    10. هیچ وقت درباره نحوه انصراف و یا خارج شدن از محیط كار سابق در رزومه چیزی ننویسید، این مسئله تنها به خود شما مربوط می*شود و هیچ كس دیگری تا زمانی كه لازم نباشد، نباید از آن مطلع شود. تنها سابقه فعالیت، رضایت و تاییدیه كارفرمای پیشین شما ارزشمند است. بنابراین تا حد امكان از حاشیه*پردازی خودداری كنید.

    11. در رزومه حروف اختصاری ننویسید. متن رزومه باید كامل، مرتب و بدون غلط*های تایپی باشد. زیرجملات خط نكشید و جز درموارد تاكید آن*ها را با فونت بزرگتر ننویسید.

    12. كاغذ رزومه باید سفید، ساده و تانخورده باشد. فقط از قلم مشكی برای تایپ استفاده كنید. اصلا ضرورتی ندارد كه از چند قلم متفاوت استفاده كنید.

    13. رزومه به هیچ وجه نباید دست نویس باشد. حتی اگر یك كلمه جا افتاده باشد. هرگونه خط خوردگی احتمال موفقیت شما را ضعیف*تر خواهد كرد. بنابراین برای اطمینان بیشتر یك بار رزومه را پرینت بگیرید و پس از چندین بار مطالعه دقیق، پرینت نهایی را ارسال كنید.

    یك نكته :
    هیچ*گاه تنها با ارسال یك رزومه به یك شركت خاص اكتفا نكنید. همزمان به چند شركت معتبر رزومه بفرستید تا میزان توانایی*ها و مهارت*های خویش را بازیابید. از پذیرفته نشدن نهراسید، و شانس خود را بار دیگر بیازمایید.
    ارسال رزومه به شركت*های بین المللی
    آیا تاكنون درباره ارسال رزومه خود به شركت*های بین*المللی اندیشیده*اید؟ آیا به اشتغال در كشورهای دیگر علاقمند هستید؟ برای این كار باید برمهارت*های خود بیفزایید*، كلاس*های آموزشی مختلفی را بگذرانید و در زبان خارجه آن كشور نیز مهارت*هایی را كسب كنید. اما اصلی*ترین موضوعی كه باید به آن پرداخت، مهارت*، دانش، آمادگی و رزومه شما است.

    اصولا كار در شركت*های بین*المللی نیاز به مهارتهایی بسیار بالا و ویژگی*های خاص دارد. شما باید در مقایسه با كارجویان كشورهای دیگر و مهارت*های مختلف برگزیده شوید. رقیبان شما افرادی كارآزموده با سوابق كاری درخشان در شركت*های بزرگ تجاری هستند. بنابراین برای پذیرش در چنین شركت*هایی باید سوابق كاری بسیار موفقی داشته باشید. هر كشوری براساس قوانین خود، سبك*های پذیرش خاصی دارد.

    مثلا در كشور امریكا اصلا نیازی به ارائه عكس در رزومه نیست، مگر در مواردی كه فرستنده رزومه، یك مدل تبلیغاتی و یا بازیگر باشد. همچنین به ذكر تاریخ تولد، وضعیت تاهل و یا مشخصات شخصی نیاز ندارید. درعوض چنین قوانینی در كشورهای اروپایی و آسیایی به شدت اعمال می شوند.

    برخلاف سایر كشورها در امریكا و كانادا، تجربه*ها و سوابق كاری افراد در رزومه از آخرین تاریخ كاری آن*ها، تا اولین، ذكر می*شوند. درصورتی*كه در كشورهای دیگر قواعد رزومه*نویسی اساسا به*گونه*ای دیگر تعریف شده است. درواقع وجه تمایز رزومه*ها در این دو كشور(آمریكا و كانادا) براساس بالاترین رتبه شغلی، آخرین سمت و آخرین شغل است. به این ترتیب نیازی به مرور سوابق سال*های گذشته نیست و در اولین نگاه، آخرین سمت فرد مشخص می*شود. اما این قاعده در كشورهای اروپایی و آسیایی كاملا برعكس است. در این كشورها مسیر نزولی به صعودی سوابق بررسی می*شود.

    بنابراین در جایگاه یك متقاضی كار باید به مقررات كشور مقصد كاملا آگاه باشید و این موارد را در رزومه خود اعمال كنید.

    براساس قوانین كشور مقصد، سعی كنید تا شرایط كاری و فرهنگی خود را با همان كشور هماهنگ كنید، مثلا اگر خواستار كار در كانادا هستید، باید طبق قوانین كار، مهاجرت، فرهنگ و انتظارات كارفرمای كانادایی خود عمل نمایید. سعی كنید در محیط كار انعطاف*پذیر و روشنفكر باشید.

    در محل كارشما افراد مختلف از ملیت*های متفاوتی هستند. بنابراین باید رابطه مسالمت*آمیزی با آنان داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید: اشتیاق به كارآموزی و كسب مهارت و انطباق با محیط كار، كلیدهای موفقیت شما در این جریان هستند. از پرسش درباره مسائل كوچك و بزرگ نهراسید. تمامی این رفتارها نتیجه نحوه انطباق*پذیری شما با محیط جدید كاری*اند.




    نحوه پذیرش شركت*های مختلف، متفاوت است. پذیرفته نشدن دلیل بر ناتوانی نیست.

    حرف آخر
    رزومه هویت، ارزش، قابلیت و سابقه مهارت شماست. در حقیقت بازتابی از ویژگی*ها و شخصیت شما در برگه*های رزومه نهفته است. اینكه چه طور خود را توصیف خواهید كرد و چگونه از اجرای ماموریت*های محوله برخواهید آمد، نشان دهنده ماهیت و ذات شماست. رزومه آیینه تمای نمای استعدادها و حاصل مهارت*های دوران تحصیل و اشتغال است. سال*هایی كه برای رسیدن به هدف، سختی*ها را پشت سر گذاشته*اید و اكنون با كوله*باری از تجربه، به دنیایی نوین گام نهاده*اید. بنابراین صفحات موفقیت خود را صادقانه بنویسید.

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    May 2011
    شماره عضویت
    1
    عنوان کاربر
    مدیر کل
    میانگین پست در روز
    0.06
    محل سکونت
    ایلام
    نوشته ها
    136
    My Mood
    Innocent
    تشکر ها
    54
    تشکر شده 104 بار در 55 ارسال.
    • [Only registered and activated users can see links. ]
    • [Only registered and activated users can see links. ]
    • [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]


    [Only registered and activated users can see links. ]


    [Only registered and activated users can see links. ]





مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •