چگونه با خودمان مهربان باشیم؟

چگونه خودمان را دوست داشته باشیم: 15 قدم برای اعتماد دوباره به خود

چگونه با خودمان مهربون باشیم

هیچ چیزی بهتر از اینکه خودتان را دوست داشته باشید نمی‌تواند شما را از درون شاد کند.

دوست داشتن خود چیزی است که خیلی کم مورد توجه قرار می گیرد، غافل از اینکه دوست داشتن و اعتماد به خود یکی از مهم ترین کارهایی است که هر کس باید انجام دهد.

در این مطلب همه چیزهایی که باید در مورد دوست داشتن خودتان بدانید ، کارهایی که باید در این زمینه انجام دهید و کارهایی که باید از آن ها اجتناب کنید را برایتان شرح می دهیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


  1. آنچه در ابتدا باید درک کنید

مهم ترین و اصلی ترین چیزی که در ابتدا باید به آن توجه کنید فقط یک چیز است: شما مهم ترین فرد در کل دنیا هستید.

ممکن است وقتی که به طرح اصلی امور می پردازید شخص دیگری باشید اما وقتی نوبت به درک شما از واقعیت پیش می آید، خود شما تنها چیزی هستید که اهمیت دارد. به همین دلیل، واقعیت شما بستگی به این دارد که چقدر خودتان را دوست دارید و چقدر از خودتان مراقبت می کنید.

رابطه شما با خودتان مهم‌ ترین عامل در شکل دادن نوع زندگی شماست. هر چقدر کم‌ تر خودتان را دوست داشته باشید، به خودتان گوش دهید و خودتان را درک کنید، بیشتر گیج، عصبانی و ناامید کننده خواهید بود. اما وقتی شروع به دوست داشتن و اعتماد به خودتان می کنید، هر کاری که می‌ کنید و هر کسی که با آن تعامل دارید، از هر نظر بهتر به نظر می رسد.

اما دوست داشتن خود آسان نیست ، چرا که می گویند: هر فرد بزرگترین منتقد خودش است.

ما به گونه ای برنامه ریزی شده ایم که مدام در کشمکش با حس خودبیزاری هستیم، و کم کم این نفرت از خودمان کل زندگی ما را خواهد گرفت. پس سعی کنید اول از خودتان را دوست بدارید. شاید این راحت ‌ترین کار دنیا نباشد، اما قطعا مهم ‌ترین کاری است که باید انجام دهید.


  1. فعالیت های روزانه و اهمیت شخص شما

به افراد زندگی خود ، کسانی که دوستشان دارید و به آنها احترام می گذارید فکر کنید. با آنها چگونه رفتار می کنید؟

معمولا با آنها مهربان هستید ، به افکار و عقاید آنها احترام می گذارید و هنگام اشتباهات شان آنها را به راحتی می بخشید. شما به آن ‌ها فضا، زمان و فرصت می‌ دهید و مطمئن می ‌شوید که فضای رشد برای آن ها مهیاست، چون آن‌ ها را واقعا دوست دارید.

حالا به این فکر کنید که با خودتان چگونه رفتار می کنید؟ آیا آن عشق و علاقه و احترامی که به بقیه افراد دارید را به خودتان هم دارید؟ آیا شما از بدن، ذهن و نیازهای خود مراقبت می ‌کنید؟

در قسمت زیر چندین راهکار برای عشق ورزیدن به خود را یادآور می شویم:

  • خواب به موقع و کامل
  • تغذیه سالم
  • ورزش منظم
  • بازی و تفریح
  • تحسین و قدردانی از خود
  • مدیتیشن و توجه به نیازهای معنوی

شما کدام یک از موارد بالا را برای اهمیت به خودتان در طول روز انجام می دهید؟ و اگر هیچ کاری برای سلامت جسم و روح خود انجام نمی دهید، پس چگونه می ‌توانید بگویید که واقعا خودتان را دوست دارید؟

دوست داشتن خود چیزی بیش از یک ذهنیت است – زمانی می توانید بگویید خودتان را دوست دارید که یک سری اقدامات و عادات را روزانه به منظور مراقبت از خود انجام می دهید. شما از ابتدا تا پایان روز باید به خودتان نشان دهید که خودتان را دوست دارید.


  1. قبول و پذیرش درد

هیچ کس کامل نیست. برخی از ما عشق ورزیدن به خود را با مثبت اندیشی و خوش بینی بی پایان اشتباه می گیریم و فکر می‌ کنیم که این کار درستی است؛ اما حقیقت این است که خوش بینی بی پایان شما یک دروغ بزرگ است. شما با این کار به بخشی از خودتان دروغ می ‌گویید و نیمی از نیازهایتان را نادیده می ‌گیرید.

از آن جایی که همه ما یک بُعد تاریک داریم و گه گاه احساساتی همچون اضطراب ، نفرت و درد را تجربه می کنیم، نادیده گرفتن این واقعیت ها ما را از بین می برد و ما را مجبور می کند که از نظر روحی گوشه گیر شویم.

با خودتان صادق باشید. خودتان را به خاطر اعمال گذشته خود و آن چیزهایی که از آن ها شرمنده هستید، ببخشید. قبول کنید که گاهی اوقات حامل احساسات منفی مثل نفرت، خشم و حسادت هستید و یاد بگیرید که در صورت نیاز در این مواقع سکوت کنید.


  1. قلب تان را به روی دوست داشتن خود باز کنید

در حالی که مرحله 3 در مورد تأیید و پذیرش درد است ، مرحله 4 در مورد آشتی با یک قلب سرد است.

از خود این سوال را بپرسید: آیا کاملا خودتان را دوست دارید؟ پذیرش نقص ها و تقصیرهای شما یک چیز است ، اما دوست داشتن فردی که می تواند افکار ، احساسات ، رذایل و اشتباهات شما را داشته باشد موضوعی متفاوت است. این یک سطح بالاتر از عشق به خود است.

داستان زندگی ‌تان را کشف کنید. مسیر خود را از کودکی به فردی که اکنون هستید پیگیری کنید. خودتان را به بهترین و صمیمی ترین نحو ممکن درک کنید و دلیل هر احساسات منفی ، هر عمل شرم آور ، هر حرف و کرداری را که اکنون از آن پشیمان هستید، پیدا کنید.

شاید مهم ترین چیزی که کشف خواهید کرد این باشد که بیشتر قسمت های شخصیت ما یک علت دارند ، شاید شما درک نادرستی از واقعیت یا احساس قربانی شدن داشته باشید. شاید شما دنیا را متفاوت از آنچه در واقع هست دیده اید، و به همین دلیل، شما کارهایی را انجام داده اید که حالا می ‌دانید اشتباه بوده است.

دلایل هر اتفاق را پیدا کنید و گذشته‌ تان رو کشف کنید. یاد بگیرید خودتان را طوری دوست داشته باشید که فقط خودتان بتوانید این احساس را داشته باشید. دیگر از گذشته خودتان خجالت نکشید و به خاطر آن خودتان را سرزنش نکنید.


  1. خودتان را به اشتراک بگذارید

در این مسیر خود اکتشافی، حقایقی را در مورد خودتان کشف خواهید کرد که شما را به وحشت می ‌اندازد و شوکه می کند. اما هدف این است که از طریق آن‌ ها راه خود را طی کنید و از طریق درک و قبول، خودتان را بیشتر دوست داشته باشید.

قطعا پس از دست و پنجه نرم کردن با موانع شخصی تان، می توانید به نقاط درخشانی برسید. همدلی، معنویت، شوخی و عشق ویژگی ‌هایی هستند که پس از پاک کردن ناخالصی ها بر جای می مانند. تنها زمانی که خود و چیزهای اطراف خود را دوست داشته باشید، می‌ توانید به درستی خود را با جهان به اشتراک بگذارید.

خود واقعی تان را به جهان و اطرافیان تان هدیه دهید. حالا که خودتان را دوست دارید، زمان آن رسیده که به دیگران کمک کنید تا بالاترین شکل عشق به خود را پیدا کنند.


  1. افکار شما فقط افکار هستند، نه بیشتر!

اولین چیزی که نیاز است به آن پی ببرید، این است که اکثر ما ذاتاً منفی هستیم. ما روزانه حدود هزاران فکر در ذهنمان می پرورانیم و بطور تکان دهنده ، 70 درصد از آنها منفی هستند.

درست است که وجود ترس و نگرانی برای محافظت از خودمان ضروری است، اما این مکانیزم بقا می‌ تواند گاهی بر علیه ما کار کند، به همین دلیل است که شما در حال حاضر نسبت به خود احساس خود انتقادی دارید.

بسیار خوب، در این شرایط چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ آنچه شما باید بدانید این است که در حالیکه لزوماً نمی توانید افکار خود را تغییر دهید ، اما می توانید از اعتقاد و ایمان سخت به آنها دست بردارید. فکرهایی که در سر دارید فقط در حد فکر هستند – نه چیز دیگر.

یک نقل قول الهام بخش از آلن لوکوس:

” همه چیزهایی که فکر می ‌کنید را باور نکنید. این ها فقط فکر هستند، نه بیشتر! “


  1. واقعا می ‌خواهید با زندگیتان چه کار کنید؟

آیا هدفی دارید؟ درک اینکه چه می‌ خواهید و کجا می‌ خواهید بروید، برای شاد بودن و یافتن معنا در زندگی بسیار مهم است. در صورتی که هدف ندارید و نمی ‌دانید می خواهید با زندگی خود چه کار کنید، چطور انتظار دارید به آن برسید؟

طبق گفته Ideapod ، این سؤالات عجیب و غریب و چالش برانگیز ، می تواند به شما کمک کند تا هدفی را که تاکنون از شما پنهان شده است ، پیدا کنید.

موارد زیر رابررسی کنید و در مورد پاسخ آن ها کمی فکر کنید:

  • در کودکی مشتاق چه چیزی بودید؟
  • اگر شغلی نداشتید ، چگونه می خواستید ساعت های روز خود را پر کنید؟
  • چه چیزی باعث می ‌شود شما دنیای اطراف خود را فراموش کنید؟
  • چه موضوعاتی را در قلب خود نگه می دارید؟
  • با چه کسی وقت می گذرانید و در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟
  • اگر یک رویا داشته باشید، می توانید آن را عملی کنید؟

به یاد داشته باشید ، اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه خود را دوست داشته باشید ، پس باید هدفی داشته باشید که درهای قلب تان را به سوی شما باز کند.

همچنین بخوانید: خوشبختی چیست

  1. برای چه چیزی قدردانی می کنید؟

سپاسگزار بودن، نگرش قدرتمندی است که می‌ تواند طرز فکر شما را به سوی بهتر شدن شکل دهد.

یک مقاله انجام شده توسط مرکز علوم عالی در دانشگاه برکلی می گوید:” افرادی که آگاهانه مواردی که باید برای آن ها سپاسگذار باشند را برمی شمرند، از سلامت جسمی و روانی بهتری برخوردار هستند.”

تحقیقات نشان می دهد که ” قدردانی کردن می تواند با فواید بسیاری ، از جمله سلامت جسمی و روانی بهتر ، افزایش احساس خوشبختی و رضایت از زندگی ، کاهش مادی گرایی و… برای افراد همراه باشد.”

حالا این سوال مطرح می شود که چگونه باید قدردانی کنیم؟ طبق گفته Unstuck ، یکی از ساده ترین راه ها برای تمرین قدردانی ، داشتن یک دفترچه سپاسگذاری است. هر روز صبح می توانید مواردی که در زندگی قدردان آن هستید، را در این دفتر بنویسید.

این یک نقل قول عالی از روی T. Bennett است:

” برای تمام چیزهایی که دارید سپاس گذار باشید، اگر داشته هایتان آنقدری که باید به چشم نمی آید، پس چگونه ممکن است داشته های بیشتر شما را خوشحال نگه دارد؟ “


  1. زمان آن رسیده که از منطقه راحتی خود خارج شوید، قدم به قدم …

حتما شنیده اید که می گویند در راحتی و آسایش پیشرفتی صورت نمی گیرد. این بینش به همان اندازه که آزار دهنده است ، درست است. اگر در تلاش هستید که خود را دوست داشته باشید، من حدس می زنم که شما در منطقه راحتی خود ایستاده اید. مجبور نیستید کاری بسیار ترسناک برای خارج شدن از منطقه راحتی خود انجام دهید. شما می ‌توانید گام‌ های کوچک برای توسعه آن بردارید و پیشرفت کنید.

خوب، چطور می‌ توانید از این منطقه راحتی عبور کنید؟ پیش از هر چیز، فعالیت ‌هایی را بنویسید که شما را کمی عصبی می‌ کند.

به یاد داشته باشید، لازم نیست حتما یک چیز بزرگ و وحشتناکی را پیدا کنید. عامل عصبانیت شما می تواند مسئله جزئی و کوچکی باشد.

حالا که این موارد را کشف کردید سعی کنید هرگز آنها را انجام ندهید، پس از گذشتن از آن ها، شروع به اعتقاد به خودتان و همه چیزهایی که می توانید به دست آورید، خواهید کرد.

دوست داشتن خود


  1. همانطور که پیشرفت می ‌کنید، مردم سعی خواهند کرد تا شما را پایین بکشند.

می دانید وقتی شروع به پیشرفت می کنید چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است دوستان ، همکاران و حتی اعضای خانواده شما سعی در پایین کشاندن شما از رسیدن به موفقیت داشته باشند. چرا؟ چون این نظم طبیعی امور است.

آنها شما را در یک جعبه قرار می دهند و وقتی شروع به تغییر می کنید ، ذهن آنها آشفته می شود. پس چیزی که در این مرحله مهم است این است که انتقاد دیگران را نادیده بگیرید.

اگر با این انتقادها اعتماد به نفس بیشتری می گیرید، قطعا این تمام چیزی است که باید واقعا برایتان مهم باشد.


  1. به بیرون بروید و ورزش کنید

شاید تعجب کنید اگر بدانید که ورزش کردن می ‌تواند یکی از قدرتمند ترین کارهایی باشد که می ‌توانید انجام دهید. با این کار نه تنها شروع به سالم ‌تر شدن می ‌کنید، بلکه در مورد خودتان هم احساس بهتری خواهید داشت.

طبق اعلام انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، معمولاً حدود پنج دقیقه پس از شروع تمرین، یک تاثیر افزایش روحیه در وجود فرد ظاهر می شود و زمانی که ورزش به طور مداوم انجام شود، می‌ تواند به کاهش احساس افسردگی و اضطراب کمک کند و به نوبه خود می ‌تواند به شما کمک کند احساس اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

جیمز بلومنتال ، دکترای روانشناسی بالینی در دانشگاه دوک می گوید : “آماری که در مورد بیماری‌ ها وجود دارد که نشان می‌ دهد افراد فعال نسبت به افراد غیر فعال کمتر مستعد ابتلا به افسرده هستند. و افرادی که قبلا فعال بوده اند و الان برنامه ورزشی آن ها متوقف شده، نسبت به افرادی که برنامه ورزشی را حفظ یا شروع کرده اند ، افسرده تر هستند.”

بنابراین چه ایروبیک تمرین می کنید و چه ورزش های سنگین وزنه برداری انجام می دهید، بیرون بروید و این کار را انجام دهید!


  1. با چه کسی خود را احاطه کرده اید؟

این یک موضوع مهم است که اغلب مورد توجه قرار نمی ‌گیرد. همه ما تحت تأثیر کسانی هستیم که بیشتر وقت خود را با آنها می گذرانیم.

این نقل قول از تیم فریس را در نظر بگیرید:

“شما میانگین 5 نفری هستید که بیشترین وقتتان را با آنها سپری می کنید.”

بنابراین اگر فکر می کنید برخی از دوستانتان سعی در پایین کشاندن شما دارند ، شاید وقت آن رسیده که بخواهید دوستان جدیدی پیدا کنید. افرادی که دوستشان دوست دارید و آنها را تحسین می کنید. اگر دوستانتان مثبت و بالنده هستند ، کم کم احساس بهتری در درون خواهید داشت.


  1. احساسات خود را بدون قضاوت در مورد آن‌ها، قبول کنید

هر زمانی که احساسات منفی، مانند ناراحتی، ترس و یا خشم را تجربه می ‌کنیم، اولین غریزه ما این است که آن را نادیده گرفته، آن را رد کرده و یا آن را کنار بگذاریم و این به اندازه کافی منصفانه است، ما واقعا نمی‌ خواهیم کل وقتمان را صرف فکر کردن به احساسات منفی درونمان کنیم.

با این حال، وقتی احساسات مان را رد می ‌کنیم، ممکن است واقعا اوضاع را بدتر کنیم. احساسات اطلاعات مفیدی در مورد زندگی ما به ما می‌ دهند. یک تاکتیک بسیار بهتر که ممکن است به سلامت عاطفی شما کمک کند ، تمرین پذیرش است. این یعنی احساساتمان را بدون داوری و سعی در تغییر آن ها بپذیریم.

شما نیازی به کنترل کردن عواطف خود ندارید. آن ‌ها نمی ‌توانند هیچ آسیبی به شما برسانند. در واقع ، کارهایی مانند نوشیدن الکل که شما برای خلاص شدن از احساسات منفی، انجام می دهید ، می تواند آسیب بیشتری به شما وارد کند.

یادگیری پذیرفتن احساسات شما ممکن است منجر به انعطاف ‌پذیری عاطفی پایدار شود. با این حال ، مهم است که پذیرش را با رنج خود تحمیلی اشتباه نگیریم. به عنوان مثال منظور ما این نیست که هنگامی که شما با یک رفتار ناعادلانه مواجه می شوید ، آن را بپذیرید. پذیرش باید متعادل باشد.

جامعه غربی ما را تشویق می ‌کند که همیشه مثبت باشیم، اما این واقع گرایانه نیست. در عوض، ما باید مثبت و منفی را در کنار هم زندگی کنیم، این به ما کمک می‌ کند تا یک زندگی شاد را تجربه کنیم. در پایان، اگر شما قادر به پذیرش خودتان و تمام احساسات خود هستید، به راحتی می ‌توانید خود را دوست داشته باشید.


  1. خودتان را از این 5 عقیده سمی رها کنید

عقاید شما دیدگاه شما را نسبت به زندگی شکل می دهد. اما اگر باورهای شما دقیق نباشد ، می توانند روی شما تأثیر منفی بگذارند.

در اینجا چند عقیده سمی رایج که ممکن است زندگی ما را خراب کنند آورده ایم:

  • وضعیت فعلی نشان ‌دهنده آینده است.

چیزی که در بین ما انسان ها رایج است این است که وقتی زندگی طبق روال پیش نمی رود، فکر می کنیم همیشه زندگی مان به همین صورت خواهد گذشت و زمانی که اوضاع خوب و آرام و مطابق میل پیش می رود فکر می کنیک که دوام زیادی نمی آورد.

این یک پیشگویی خودخواهانه و قضاوت بد است. حقیقت این است که تغییر تنها ثابت در جهان است. هیچ چیز ثابت باقی نمی ‌ماند. بنابراین وقتی اوضاع بد پیش می رود ، درک کنید که در نهایت ، این اوضاع تغییر می کند.

  • آسیب‌ پذیر بودن خطرناک است

هیچ کس از احساس ناراحتی لذت نمی برد. اما واقعیت این است که پیشرفت تنها زمانی رخ می دهد که از منطقه راحتی خود خارج شده باشید و تنها راهی که شما قادر خواهید بود این کار را انجام دهید ، پذیرفتن عیوب و پذیرش احساس ناراحتی است.

کسی که هستید و احساسی که دارید را بپذیرید، بعد از آن متوجه خواهید شد که این پذیرش منجر به بینش هایی می شود که پیش از این غیرممکن به نظر می رسیدند.

  • تنها بودن یک مشکل است

اگر نمی‌ توانید با خودتان وقت بگذرانید، چطور می ‌توانید خودتان را دوست داشته باشید؟

این باور خطرناک است زیرا در زندگی تنها کسی که می ‌توانیم به آن تکیه کنیم خودمان هستیم. همانطور که بودایی می‌ گوید، شادی می ‌تواند تنها از درون خود ایجاد شود، پس برای خوشحال بودن به دنبال عوامل خارجی نباشید.

  • متناسب بودن یک چیز خوب است

ما آموخته ایم که باور داشته باشیم اگر می خواهیم خوشبخت باشیم باید با آن متناسب باشیم. اما مشکل این است که شما این که منحصر به فرد هستید را نمی پذیرید.

حتی ممکن است در این موارد مقالات مختلف را بخوانید، مثلا:

  • آیا می خواهید او پیشنهاد دوستی شما را قبول کند؟ این اشتباهات را انجام ندهید!
  • آیا می خواهید بدانید چرا دوستتان را از دست دادید؟ این موارد را مطالعه کنید
  • عجیب ترین چیزی که مردان آرزو می کنند!

خودتان را محدود به این مطالب نکنید، در عوض سعی کنید با چیزی متناسب شوید که “نرمال” باشد. همین کسی که هستید را بپذیرید، خوشبخت‌ترین مردم آدم‌ های درست و مناسب هستند.

  • کاری که هر کس برای شما انجام می‌دهد شخصی است

برخی از ما تمایل داریم تصور کنیم که هر اتفاقی برای ما می افتد ، حمله مستقیم به ما است. اما وقتی جهان را به این شکل می ‌بینیم، می‌ تواند به سرعت به یک پیشگویی ناعادلانه تبدیل شود.

همه ما یک لنز داریم که جهان را با آن می ‌بینیم، بنابراین حالا زمانی است که باید انتخاب کنید که فردی خوش بین و امیدوار باشید. ذهن تان نیز به این خاطر از شما سپاسگذار خواهد بود.


  1. چیزی که می گویید را انجام دهید

اگر می‌خواهید به خودتان و کسی که هستید افتخار کنید، وقتی می ‌گویید که کاری را انجام خواهید داد، حتما اقدام کنید. چه احساسی دارید وقتی شخصی می گوید کاری انجام می دهد و بعد انجام نمی دهد؟ در حقیقت این فرد اعتبار خود را از دست خواهد داد.

پس می توانید با انجام چیزهایی که می گویید برای خودتان اعتبار خوبی دست و پا کنید. با این کار، هر زمان که اقدام می کنید و به چیزی دست پیدا می کنید، به خودتان اعتماد به نفس خواهید داد.

از این گذشته ، زندگی به معنای اقدام ، درگیر شدن در تجربیات جدید و دستیابی به اهداف است. منظور از اهداف، حتما هداف بزرگ نیست، گاهی اهداف کوچک تر به مراتب مهم تر هستند. اگر می گویید می خواهید خانه را تمیز کنید ، این کار را انجام دهید! انجام این کار باعث خوشحال شدن شما خواهد شد.

در حقیقت، با تنظیم اهداف کوچک و دستیابی به آن‌ ها، مغز شما دوپامین ( یک انتقال‌دهنده عصبی که باعث می‌شود ما احساس خوبی داشته باشیم) دریافت می کند. به همین دلیل است که مردم از لیست کارهای انجام شده شان احساس خوبی دارند.


چگونه خودمان را دوست داشته باشیم؟

چگونه خودمان را دوست داشته باشیم؟

لطف و مهربانی به خودتان یکی از چیزهایی است که گفتنش آسان است اما عمل کردن به آن دشوار است. سال گذشته من یک ماه را صرف محبت نسبت به دیگران کردم به این امید که باعث افزایش شادی در خودم شود.

بنابراین ویراستارم از من خواست به محبت به خودم بپردازم. یک ماه از خودم قدردانی کردم.

به گزارش آلامتو به نقل از success.com؛ اما حقیقت این است، گفتن چند عبارات از هال مارک باعث نیمی شود حس قدردانی و ارزش دادن به خود داشته باشید. حداقل آنچیزی که ما الان حس می کنیم را به دست نمی آوریم. اما این بدان معنا نیست که این روش فایده ای ندارد. رشد در هر شکلی، کاری آسان نیست. باید صبور و دلسوز باشید و پشتکار داشته باشید و روزی یک بار به خودتان یادآوری کنید.

مهربان بودن با خود در خصوص احساس خوب نیست. آنچه به شما احساس خوبی می دهد همیشه برای شما خوب نیست. اما برای تعریف از خودتاو وقت بگذارید و با خود مهربان باشید، مهم نیست این کار چقدر آزار دهنده به نظر می رسد، پیامی به آینده خودتان بفرستید مثلا برای 45 سالگی خودتان. این هدیه ارزش دادن دارد.

لیستی از محبت هایی که می توانید به خودتان بکنید در ادامه ذکر شده است. به خودتان فرصت بدهید. خودتان را شگفت زده کنید.

  1. یک عکس سلفی از خودتان بگیرید و آن را فقط برای نگه داشتن بگیرید نه برای اشتراک گذاشتن.
  2. بهانه ای برای جشن گرفتن داشته باشید و به خودتان اجازه بدهید خوشحال باشید.
  3. نخ دندان کنید.
  4. بخشی از یک کتاب را بخوانید تا حالتان بهتر شود.
  5. یک چیز جدید یاد بگیرید.
  6. تختتان را مرتب کنید.
  7. سه چیز درباره خودتان که قدرش را می دانید بنویسید.
  8. به طبیعت بروید/ بیرون بروید.
  9. عبارت باید انجام دهم را با من به دست می آورم جایگزین کنید.
  10. به مدت ده دقیقه یوگا یا مدیتیشن کنید.
  11. به کارهایی که نمی خواهید انجام دهید نه بگویید.
  12. یک آهنگ نشاط بخش جدید گوش بدهید و بر روی کلمات تمرکز کنید. چند کار را همزمان انجام ندهید.
  13. کلمات منفی در خصوص خودتان را بنویسید و آن ها را با کلمات و عبارات مثبت جایگزین کنید.
  14. بگویید من به اندازه کافی می توانم.
  15. موبایلتان را به مدت یک ساعت خارج از دسترس کنید.
  16. یکی از کارهایی که می ترسید را انجام دهید.
  17. یک فیلم بامزه ببینید و به خودتان اجازه بدهید بخندید و لذت ببرید.
  18. پشت زمینه کامپیوتر را به تصویری جذاب تغییر دهید.
  19. برای ده دقیقه کاری انجام ندهید.
  20. هنگامی که ناراحت هستید تصور کنید یکی از دوستان خوبتان چه چیز خوشحال کننده ای به شما می گوید، آن را به خودتان بگویید.
  21. یکی از اشتباهات خودتان را بنویسید و خودتان را ببخشید.
  22. به مدت 20 دقیقه ورزش کنید.
  23. مجله هایی در خصوص هدف و آرزو بخوانید، مهم نیست چقدر این مجلات غیر واقعی هستند. مجلات توصیفی بخوانید.
  24. به یکی از دوستان قدیمتان زنگ بزنید.
  25. قسمتی کوچک از آپارتمانتان را مرتب کنید.
  26. نامه ای عاشقانه برای خودتان بنویسید.
  27. بعد از محل کار مستقیم به منزل نروید. به کتابخانه یا پارک بروید یا به تنهایی برای شام بیرون بروید.
  28. چرت بزنید.
  29. میان وعده مورد علاقتان را بخورید.
  30. صبح بیدار شوید و طلوع خورشید را تماشا کنید.

و اما سخن پایانی…

دوست داشتن خود برای سلامت عاطفی و توانایی در رسیدن به پتانسیل های خود بسیار مهم است. خبر خوب این که ، همه ما قادریم به خودمان ایمان داشته باشیم و بهترین زندگی ممکن را تجربه کنیم.

راه حل رسیدن به این هدف این است که هدف تان برای زندگی و چیزی که برای رسیدن به آن شور و اشتیاق دارید را کشف کنید.

زمانی که از آنچه در زندگی خود دارید سپاسگذار هستید قادر به پذیرش اینکه چه کسی هستید و چه احساسی دارید خواهید بود. عشق ورزیدن به خودتان این فرصت را برای شما فراهم می ‌کند که در مورد خودتان اطلاعات کسب کنید و زمانی که بیشتر در مورد خودتان بدانید، زندگی بهتری خواهید داشت.


نظر خود را بیان کنید